Ya Allah Ya Hayuu Ya Qayumm

Hidup ku dan matiku hanyalah untuk mu Ya Allah....Kuatkan lah iman ku dan berikanlah aku petunjuk mu dan lindungilah aku serta keluarga ku dengan rahmatmu ya Allah...Amin

Wednesday 22 August 2012

Akal fikiran ku...

Degupan jantungku...

Asalammualaikum,

Alhamdulilah, ini adalah pertama kali, aku buat blog tentang kisah Hijrahku..Bila azan subuh berkumandang mengejutkan suma orang yang sedap tidur dibuai mimpi indah dalam hujan lebat seakan-akan menyanyikan mereka...Aku pun sedar dan bangun utk solat subuh..alhamdulillah..jantungku masih bernyawa....

Dalam doaku aku menitis airmata penyesalan diatas setiap dosa dosa yg telah aku lakukan...dosa dosa besar dosa dosa kecil yang dah tak tertanggung rasanya. Apa yang berada dibenak ku..andai aku mati pada hari ini...adakah Allah s.w.t mengampunkan segala dosa dosa ku?Adakah neraka tempat ku? Bagaimana seksa kubur yang akan aku tempuhi? Bagaimana pula dengan mama ku dan adik adik ku? Ya allah..kau ampunkan la segala dosa dosa ku....amin...

Hujan lebat membasahi keretaku, dalam perjalan pulang dari mengambil mama ku balik dari kerja..sempat aku berfikir...hujan adalah rahmat yang Allah swt berikan kepada seluruh makhluk..kepada manusia..kepada tumbuh tumbuhan dan juga kepada binatang....sungguh besar kekuasaan mu ya allah....Allahu akhbar....kerdil sungguh hamba mu ini...mengharap kan rahmat mu ya Allah..

Tujuan hidup didunia..

Sepanjang perjalanan ku ke tempat kerja yang mengambil masa selama 45 minit...aku berfikir tentang tujuan aku hidup di dunia ini...ya..tentu sekali tujuan aku hidup untuk akhirat..kawan ku pernah memberitahu ku...ayah dia pernah nasihatkan dia..awak kena tahu..sebab apa Allah jadikan kita...awak kena tahu kenapa kita dipilih untuk hidup dibumi ini...hidup kt kena ada tujuan..iaitu ke akhirat...kita kena beramal untuk akhirat...alhamdulilah..dengan nasihat yg ayah dia beri padanya. aku ambil pengajaran dan pelajaran dari kata kata tersebut...ya...hidup kita untuk akhirat..setiap amal perbuatan kita dihitung ditulis oleh malaikat...setiap gerak geri...setiap tutur kata..setiap perbuatan...setiap tingkah laku kita...Allah maha melihat lagi mengetahui...takut nye aku nak melaku kan dosa..apatah lagi nak menyakitkan hati manusia....ya Allah...kau berikan la petunjuk kepada ku jauhkan la aku dan lindungi la aku daripada segala kejahatan dan godaan syaitan.....






No comments:

Post a Comment